donderdag 16 september 2010

Vorig week hebben Nora en Salou een beginnetje gemaakt aan onze scenario en deze week heb ik een hoop vragen zitten verzinnen. Die vragen heeft Nora weer getypt dus echt teamwork. Alexandra heeft de scenario verder uitgewerkt. We zijn bijna klaar met onze scenario. Hier ziet u onze vargen.


Open vragen

Directeur:
1. Wat vind u van onze school?
2. Wat zijn u willen veranderen aan deze school?
3. bent u tevreden over de schoolresultaten?
4. wat vind u van de verschillende schoolmethodes van de school?
5. zijn er problemen op het City+ college, zo ja welke?
6. Wat doet u voor werk?

Dit is de scenario tot nu toe.

Documentaire: Slechte onderwijs onder de leraren klopt dat?

Reisleider: Saloua
Vervoermiddel:Het verschil tonen tussen het onderwijs binnen het city+college en het onderwijs op een andere school.
Bestemming: Hoofdpersonen eten taart en drinken champagne omdat zij de hebben gewonnen

•Wat moet de kijker te weten krijgen om de film goed te
begrijpen?

De kijker moet weten wat het onderwerp is. Wat ons doel is van dit onderwerp. Wie de hoofdrolspelers in de film zijn. Waarom deze documentaire gemaakt is. Waar het verhaal zich afspeelt.

•Hoe kom ik tot mijn doel

Door de verschillen te tonen in het onderwijs op het city+ college en een andere school. Alles zo duidelijk mogelijk filmen. Een goede verhaallijn hebben zodat de kijkers alles goed zullen begrijpen.

•Onderzoeksvraag

Wanneer spreekt men van slecht onderwijs?

•Wat is het einde van ons verhaal?

We zullen laten zien dat het onderwijs op het city+ college wel degelijk meevalt en dat het op de andere school er slechter aan toe gaat dan we dachten. We zullen met de spelers taart eten en champagne drinken in de aula om de overwinning te vieren.

•Profiel van belangrijke spelers

De leraren: Zijn rustig en hebben veel geduld met leerlingen.
Kunnen leerlingen goed onder het hand hebben.
Leerlingen: Sommige zijn heel druk en sommige zijn rustig leergierig.
Hoofdrol speler:

WAAR, WANNEER, WIE, WAT, WAAROM
•Waar zijn we in de film?

We zijn in een middelbare schoolomgeving te denhaag schilderswijk. Voor de voorkant van het city+ college ook zijn we binnen in het schoolgebouw voornamelijk in de aula en klaslokalen.

•Wanneer speelt de film?

Het speelt zich af op een doodgewone normale schooldag in de middag. Het is net herfst en de leerlingen zijn tijdens de pauze buiten. Datum: 16-09-2010

•WIE SPEELT ER IN DE FILM?

Leraren en leerlingen van het city+ college en Saloua die lijdt de documentaire.

•Wat zijn zij in de film?

De hoofdrolspelers die ons gaan laten zien dat het city+ college een aardige school is.

•Waarom zijn zij in de film

Omdat het voornamelijk over hun draait en zij zijn de gene de gene die ons het verschil gaan laten zien tussen het city+ college en een andere school.

•Wat is de context?

Een onderzoek.

Hoofdpersoon: Saloua
Tegenstrever: De andere school
Persoon hier tussenin: leerlingen en leeraren

•Wat zijn hun drijfveren?

•Akte 1: Het fundament

Het Fundament: De hoofdpersoon laat zien wat er zich allemaal afspeelt op het city+ college

•Expositie naar verandering:
De hoofdpersoon Saloua staat voor het schoolgebouw en loopt via de voordeur naar binnen om vervolgens naar de aula te kunnen gaan. Van de aula neemt de hoofdpersoon de trap naar de eerste etage om vervolgens naar een klaslokaal te kunnen gaan.

•Spanningsopbouw: Een hele drukke klas waar de leraar het niet onder de controle heeft.

•Wendingspunt: Van een drukke klas waar de leraar het niet onder controle heeft naar een rustige klas waar de leerlingen druk bezig zijn met werken wan waar de leraar rustig zijn werk kan nakijken.


•Akte 2: De confrontatie

•Obstakels: Waarom lukt het bij de ene leraar wel om normaal les te geven en bij de andere leraar niet.

•Wendingspunt:

Titel: Slecht onderwijs, klopt dat?

FADE IN:

EXT: VOOR DE SCHOOL – DAY

We beginnen met een kleine rondleiding door de schilderswijk.En daarna gaan we naar het City + college.We beginnen met een scene waarbij je de voorkant van de school ziet.Dan gaan we naar binnen.

INT: IN DE SCHOOL -FIRST DAY

WE ZIJN IN DE SCHOOL.

We filmen dan de hele school van binnen.We beginnen in de aula en gaan zo naar de 2e verdieping.(Dit laten we versneld zien.)Dan gaan we nog een keer naar de aula en filmen we de situatie daar.We vragen aan leerlingen wat ze aan het doen zijn.(We vragen ook hun naam,leerjaar enz.)Dan interviewen we verschillende leerlingen uit verschillende leerjaren.(Dus onderbouw en bovenbouw en ook jongens en meisjes zodat we een goed idee krijgen van de leerlingen op het City+ college.)Die vragen staan in ons ‘’interview plan’’’.Een van de vragen zijn o.a:wat vind je van de school,zijn er dingen die verbeterd kunnen worden,heerst er geen goede sfeer op school?

INT: NAAMLOZEN LOPEN NAAR BOVEN– DAY

We intervieuwen ook de concierges.We stellen ze verschillende vragen.Persoonlijke vragen en ook vragen over de school.We stelllen de leraren dezelfde vragen en ook de directie stellen we die vragen.(In welke volgorde we dat gaan doen weten we nog niet.)Vervolgens gaan we verschillende klassen binnen.(welke weten we nog niet)Onderbouw en Bovenbouw.Hier kijken we hoe het in de les gaat.(we maken wel afspraken met de leraren maar we willen onverwachts binnenkomen zodat we een goed beeld krijgen van de normale les.)

DE naamlozen gaan een klas binnen en kijken hoe de leraar les geeft aan de leerlingen.






Leerlingen:
1. Wat vind je van het City+ college?
2. Wat zou je willen veranderen aan onze school en wat wil je zo houden?
3. Ben je tevreden over jou school resultaten?
4. Wat vind je van de lesmethodes?
5. Wat vind je van de docenten?

Leerkracht:
1. Wat vind je van het City+ college?
2. Wat vind u van de leerlingen?
3. Wat denkt u nodig te hebben voor betere schoolprestaties/resultaten?
4. Hoe gaat u als docent om met andere collega’s
5. Wat vind u van de nieuwe directrice?

Medewerkers/conciƫrges/bewaker:
1. Wat vind u van de nieuwe directrice?
2. Wat zou u willen veranderen aan de school?
3. Hoe gaat u om met andere collega’s?
4. Wat vind u van het werk dat u doet?
5. Hoe zou u de werksfeer kunnen verbeteren?


Gesloten vragen

Directrice:
1. Hoelang werkt u hier?
2. Vind u dat de docenten goed les geven?
3. Komt u weleens kijken hoe het in de lessen gaat?
4. Komt u weleens in de aula om te communiceren met de leerlingen?
5. Heeft u een goede band met de leerlingen?
6. heeft u ook een goede band met de docenten?


Leerkracht:
1. vind u dat door de komst van de nieuwe directrice veel veranderd is binnen de school?
2. Wat vind u van de directrice?
3. heeft u een eigen lokaal?
4. Wat vind u van de nieuwe bewaker?
5. Zijn er veranderingen op onze school in vergelijking met vorige jaren?

Leerlingen
1. Hoe oud ben je?
2. Hoe lang zit je hier op school?
3. Vind je het hier leuk op school?
4. Zijn de docenten aardig?
5. Leer je wat tijdens de lessen of vind je het tijdverspilling?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten